perjantai 4. huhtikuuta 2014

viikko 14


Päätöksiä

En muista, miten päädyin tämän oven tälle puolen
En muista, kuka tällä kertaa tahtoikaan satuttaa
En voi nähdä, en katsoa, en voisi edes vilkaista
Koska viimeinen asia, jota voisi harkitakaan tekevänsä, olisi avata tämä ovi.
Tiedän vain, että
Tässä minun on oltava, pidettävä ovi kiinni, pidettävä tästä kahvasta
Kaikin voimin, mitä jäljellä vielä on
Tässä väsyneessä kehossa.

Jaksan vielä hetken.
Ehkä jopa toisen ikuisuuden.

Toisaalta, jos päästäisin irti,
Jos annan luvan, luovuttaa
Minun ei tarvitsisi enää 
                                 jaksaa.
Sitten minulta olisi kaikki mahdollinen viety.
Jos vain antaudun
Annan itsestäni pois sen vähän, mitä on.

Saisin kadota.

Viekää minut,
Kokonaan.


 
Liha

Tässä maailmassa, missä elän,
Ikuisuuden päässä tulevaisuudessa
                      En ole muuttunut lainkaan
                      Ikäni on sama
                      Maailma on vain erilainen
Täällä on kylmä.
Kaikille tätä ei paljasteta, mutta

Ihosi sävy kuulemma kertoo lihasi värin.

Peitä itsesi, etteivät
                      He vain
                                           Olisi nälkäisiä
Tässä maailmassa edelleen kärsitään.
Ja siksi se hulluus ei katoa mihinkään.
He eivät itse edes huomaa sen kasvavan.
                      EI.
EI.      EI.        EI.         EI.
KERTOKAA MINULLE
MISSÄ HÄN ON
Ette te voi viedä ketään, miten te voisittekaan, kuinka te uskallattekaan, hän ei teille kuulunut
Minulle rakkain maailmassa
Mutta mikä teille merkitsisikään yhtikäs mitään?
                      MIES, KUUNTELE MINUA
Miksi sinä muka itket, aivan turhaan itket, SINUN EI KUULU ITKEÄ.

                      Olette murtaneet minut.

Katso minua, tässä saat nähdä, aivan itse, aivan omin silmin, kärsivän ihmisen, ole hyvä, tässä olen.
Enkä minä edes itke.

(31.03.2014)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti